Grupa przedszkolaków cyklicznie uczestniczy w zajęciach z dogoterapi. Celem tych spotkań jest nawiązanie pozytywnej relacji między uczestnikami a psem. Przebiegają one w radosnej atmosferze, pod okiem prowadzącego – pies jest głaskany, wydawane są mu komendy, dzieci wchodzą w interakcję ze zwierzęciem.

Zajęcia służą wytworzeniu pozytywnej energii i poczucia satysfakcji. Już od dawna wiadomo, że tego typu forma zajęć zmniejsza lęki, stymuluje zmysły, pomaga złapać wspólny kontakt. Psy pomagają dzieciom w terapii logopedycznej, psychoterapii, rehabilitacji ruchowej czy nauce. Głaskanie i przytulanie psa powoduje, że rozluźniają się wszystkie mięśnie. Obecność czworonoga sprawia, że osoby biorące udział w terapii są bardziej zmotywowane ponieważ zależy im na tym, aby pies również był zadowolony ze wspólnej zabawy. Niewątpliwie psy to idealni terapeuci – nie oczekują niczego w zamian, a dzieci są szczęśliwe, że mogą spędzić czas z czworonogiem.