Integracyjne zabawy plastyczne to niezwykle wartościowy element pracy nauczycieli przedszkola. Idąc tą myślą nasze najmłodsze przedszkolaki miały okazję wspólnie, w małych grupkach, malować farbami na dużym arkuszu wiosenne obrazy.
Podczas zajęć wyzwalających twórczą aktywność, w atmosferze bezpieczeństwa i akceptacji, dzieci łatwiej pokonują własną nieśmiałość i lęki, w naturalny sposób wchodzą w kontakty z rówieśnikami, budują wzajemne zaufanie i rozwijają zachowania prospołeczne.

Wspólne odkrywanie, bezpośrednie doświadczanie, eksperymentowanie, tworzenie i radosne przeżywanie podczas zabaw i działań plastycznych wpływa pozytywnie na kształtowanie się więzi grupowych. Dzieci zaspokajają potrzebę czynnego współuczestnictwa oraz przynależności do grupy, obserwują wymierne efekty wspólnych poczynań, doznają poczucia własnego sprawstwa i dumy, uczą się zgodnego współdziałania oraz odpowiedzialności za indywidualny wkład w zbiorowe lub grupowe dzieło.